Vacature: we zijn dringend opzoek naar twee coördinatoren!

Word jij geraakt door de huidige vluchtelingenproblematiek en zou je graag iets willen doen? Dit is je kans. Samen met je collega-coördinatoren en een groep zeer betrokken vrijwilligers kun jij een verschil gaan maken. 

Wij zijn dringend op zoek naar twee daadkrachtige en energieke regelaars die als mede-coördinatoren in een leuk team van vier coördinatoren minstens één dag in de week aan de slag willen in het Harriet Tubman Huis, een kleinschalige opvang voor 7 vrouwen en hun 12 kinderen, in Amsterdam Zuidoost. 

Het Harriet Tubman Huis bestaat ruim twintig jaar. Ons doel is ongedocumenteerde vrouwen en kinderen tijdelijke opvang te bieden en ze weer toekomstperspectief te geven. We werken met een kwetsbare doelgroep, soms in een uitzichtloze en vaak stressvolle situatie. We brengen in kaart wat er nog wél mogelijk is en werken aan de zelfstandigheid van de vrouwen. Het huis draait volledig op de inzet van vrijwilligers. We hebben een heel actief bestuur, dat ons bijstaat in het reilen en zeilen van het huis. 

Wie zoeken we?

  • Allereerst zoeken we een vrouw: je werkt voornamelijk samen met vrouwen die zich veiliger voelen bij andere vrouwen.
  • Je bent daadkrachtig, empathisch, geduldig en neemt graag initiatief. 
  • Je hebt ervaring met het (sociaal/maatschappelijk) begeleiden van vluchtelingen, kennis van de sociale kaart en in ieder geval grote affiniteit met onze doelgroep. 
  • Je hebt al vaker gewerkt met verschillende culturen en je hebt de nodige levenservaring en -wijsheid. 
  • Je kan je minstens 1 jaar aan het Harriet Tubman Huis verbinden. We vinden dit belangrijk voor de continuïteit in de werkzaamheden en het is beter voor de vertrouwensband met de vrouwen.
  • Je spreekt Engels en Nederlands. Frans is een pré.
  • Je bent ongeveer 8 uur per week beschikbaar en kan minstens 1 dagdeel aanwezig zijn in het huis. De overige uren zijn flexibel in te delen. 

Wat ga je doen?

Het team van vier coördinatoren houdt zich bezig met het werven en begeleiden van vrijwilligers, de communicatie van het Harriet Tubman Huis, woonbegeleiding en administratieve taken, sociale en juridische begeleidingstrajecten, en instroom / uitstroom van bewoonsters. 

In geval van afwezigheid kunnen de coördinatoren elkaar vervangen.

Naast algemene taken, zoals overleg met het bestuur en het meedenken over beleid en strategie van het huis, hebben we de taken voor de twee nieuwe coördinatoren als volgt ingedeeld:

Vrijwilligers, communicatie en donaties

  • Werven en inwerken van nieuwe vrijwilligers.
  • Aanspreekpunt, intervisie en training van de vrijwilligers.
  • Communicatie –  in nauwe samenwerking met de vrijwilliger communicatie (zoals de nieuwsbrief, het jaarverslag en social media).
  • Donaties regelen en onderhouden van de contacten met donateurs.

Het reilen en zeilen in het huis

  • Woonbegeleiding: in overleg met de bewoonsters zorgdragen voor een goed functionerende leefomgeving
  • Contact onderhouden met instanties, zoals de woningbouwcorporatie, nutsvoorzieningen, providers
  • Administratieve taken, waaronder het bijhouden van de financiën van de bewoonsters.

Wat hebben we te bieden? 

  • Een uitdagende en veelzijdige baan. In deze functie werk je nauw samen met de vrouwen en kinderen aan hun toekomstperspectief, maar je denkt ook mee over het beleid en strategie van het huis. 
  • Je komt te werken in een prettig team, met een bestuur dat open staat voor je ideeën en je leert elke dag bij over het werken met vluchtelingen in Nederland. 
  • Je krijgt een vrijwilligers- en onkostenvergoeding. 
  • Een VOG is verplicht en wordt voor je aangevraagd.

Heb je interesse? Stuur een berichtje met je motivatie en cv naar bestuur@harriettubmanhuis.nl. Mocht je vragen hebben, kan je dit mailen naar hetzelfde adres.

We ontvangen je bericht graag uiterlijk op 15 maart. Gesprekken zullen plaatsvinden op 18 en 19 maart.